Facebook : the inside story

Bibliographische Detailangaben

Titel
Facebook the inside story
verantwortlich
Levy, Steven (VerfasserIn)
Werktitel
Facebook
veröffentlicht
New York: Blue Rider Press, 2020
© 2020
Erscheinungsjahr
2020
Übersetzt als
Levy, Steven, 1951 - , Facebook - Weltmacht am Abgrund, München : Droemer, 2020, 687 Seiten
Medientyp
Buch
Datenquelle
K10plus Verbundkatalog
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Zusammenfassung
ZuckNet -- Ad-boarded -- Thefacebook -- Casa Facebook -- Moral dilemma -- The book of change -- Platform -- Pandemic -- Sheryl world -- Growth! -- Move fast and break things -- Paradigm shift -- Buying the future -- Election -- P for propaganda -- Clown show -- The ugly -- Integrity -- The next Facebook -- Epilogue.
"In his sophomore year of college, Mark Zuckerberg created a simple website to serve as a campus social network. The site caught on like wildfire, and soon students nationwide were on Facebook. Today, Facebook is nearly unrecognizable from Zuckerberg's first, modest iteration. It has grown into a tech giant, the largest social media platform and one of the most gargantuan companies in the world, with a valuation of more than $576 billion and almost 3 billion users. There is no denying the power and omnipresence of Facebook in American daily life. And in light of recent controversies surrounding election-influencing 'fake news' accounts, the handling of its users' personal data, and growing discontent with the actions of its founder and CEO, never has the company been more central to the national conversation. Based on years of exclusive reporting and interviews with Facebook's key executives and employees, including Mark Zuckerberg and Sheryl Sandberg, Steven Levy's sweeping narrative digs deep into the whole story of the company that has changed the world and reaped the consequences"--
Umfang
viii, 583 Seiten; 24 cm
Sprache
Englisch
Schlagworte
RVK-Notation
  • Wirtschaftswissenschaften
    • Wirtschafts- und Sozialgeschichte
      • Allgemeines
  • Soziologie
    • Spezielle Soziologien
      • Soziologie der Massenkommunikation und öffentlichen Meinung, Mediensoziologie
        • Internet, neue Medien
  • Wirtschaftswissenschaften
    • Gewerbepolitik. Einzelne Wirtschaftszweige
      • Industrie, Bergbau, Handel, Dienstleistungen, Handwerk
        • Post, Informationsgewerbe (Massenmedien), Neue Medien
          • Neue Medien. Online-Dienste (Internet u. a.)
  • Allgemeines
    • Medien- und Kommunikationswissenschaften, Medienkulturwissenschaft, Kommunikationsdesign
      • Computerunterstützte Kommunikation
        • Arten der Computerunterstützten Kommunikation
          • Online-Kommunikation
  • Wirtschaftswissenschaften
    • Allgemeine Betriebswirtschaftslehre
      • Unternehmensführung
        • Unternehmertum. Unternehmerbiografien
BK-Notation
05.20 Kommunikation und Gesellschaft
05.38 Neue elektronische Medien
71.43 Technologische Faktoren
DDC-Notation
338.761/004678 ; 302.30285 ; 330
ISBN
9780735213159
9781524746834