Digital existence : ontology, ethics and transcendence in digital culture

Bibliographische Detailangaben

Titel
Digital existence ontology, ethics and transcendence in digital culture
verantwortlich
Lagerkvist, Amanda (HerausgeberIn)
Ausgabe
First issued in paperback
veröffentlicht
London, New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2020
Erscheinungsjahr
2020
Teil von
Routledge studies in religion and digital culture
Andere Ausgaben
Digital existence: ontology, ethics and transcendence in digital culture
Andere Ausgaben
Digital existence: ontology, ethics and transcendence in digital culture
Medientyp
Buch
Datenquelle
K10plus Verbundkatalog
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Zusammenfassung
Medial ontologies. Irremediability : on the very concept of digital ontology / Justin Clemens and Adam Nash ; Umwelt and individuation : digital signals and technical being / Jonas Andersson Schwarz ; Digital unworld(s) : the Bielefeld conspiracy / Yvette Granata -- Being human : extension, exposure and ethics. You have been tagged : magical incantations, digital incarnations and extended selves / Paul Frosh ; Surveillance, sensors, and knowledge through the machine / Sun-ha Hong ; Social media and the care of the self / Ganaele Langlois ; The ethics of digital being : vulnerability, invulnerability, and "dangerous surprises" / Vincent Miller -- Transcendence : beyond life, death and the human. The Internet is always awake : sensations, sounds and silences of the digital grave / Amanda Lagerkvist ; Digital rituals and the quest for existential security / Johanna Sumiala ; Cybernetic animism : non-nhuman personhood and the Internet / devin Proctor ; Death in life and life in death : forms and fates of the human / Connor Graham and Alfred Montoya
Umfang
xv, 286 Seiten
Sprache
Englisch
Schlagworte
RVK-Notation
  • Theologie und Religionswissenschaften
    • Theologische Ethik/Moraltheologie
      • Gegenwartsprobleme der Moraltheologie
        • Sonstiges
  • Sozial- und Kulturanthropologie. Empirische Kulturwissenschaft
    • Materielle Kultur und Wirtschaftsethnologie
      • Materielle Kultur und Konsum
        • Informations- und Kommunikationstechnologie, Unterhaltungsmedien
          • Darstellung ohne geografischen Bezug
  • Soziologie
    • Spezielle Soziologien
      • Soziologie der Massenkommunikation und öffentlichen Meinung, Mediensoziologie
        • Internet, neue Medien
BK-Notation
05.38 Neue elektronische Medien
DDC-Notation
302.23/1
ISBN
9780367588281