The social structure of online communities

Bibliographische Detailangaben

Titel
The social structure of online communities
verantwortlich
Bainbridge, William Sims (VerfasserIn)
veröffentlicht
Cambridge, UK, New York, NY, Port Melbourne, Australia, New Delhi, India, Singapore: Cambridge University Press, 2020
Erscheinungsjahr
2020
Teil von
Structural analysis in the social sciences
Erscheint auch als
Bainbridge, William Sims, 1940 - , The social structure of online communities, Cambridge : Cambridge University Press, 2020, xi, 329 Seiten
Andere Ausgaben
The social structure of online communities
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Medientyp
E-Book
Datenquelle
K10plus Verbundkatalog
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Zusammenfassung
With great potential benefit and possible harm, online social media platforms are transforming human society. Based on decades of deep exploration, distinguished scholar William Sims Bainbridge surveys our complex virtual society, harvesting insights about the future of our real world. Many pilot studies demonstrate valuable research methods and explanatory theories. Tracing membership interlocks between Facebook groups can chart the structure of a social movement, like the one devoted to future spaceflight development. Statistical data on the roles played by people in massively multiplayer online games illustrate the Silicon Law: information technology energizes both freedom and control, in a dynamic balance. The significance of open-source software suggests the traditional distinction between professional and amateur may fade, whereas web-based conflicts between religious and political groups imply that chasms are opening in civil society. This analysis of online space and the divergent communities is long overdue.
Umfang
1 Online-Ressource (xi, 329 Seiten)
Sprache
Englisch
Schlagworte
RVK-Notation
  • Allgemeines
    • Medien- und Kommunikationswissenschaften, Medienkulturwissenschaft, Kommunikationsdesign
      • Publikum, Empfänger
        • Struktur, Analyse
  • Soziologie
    • Spezielle Soziologien
      • Soziologie der Massenkommunikation und öffentlichen Meinung, Mediensoziologie
        • Allgemeine Theorie der gesellschaftlichen Kommunikation und ihrer Medien; Begriff der Öffentlichkeit; Meinungsbildung, Public Relations
  • Sozial- und Kulturanthropologie. Empirische Kulturwissenschaft
    • Materielle Kultur und Wirtschaftsethnologie
      • Materielle Kultur und Konsum
        • Informations- und Kommunikationstechnologie, Unterhaltungsmedien
          • Darstellung ohne geografischen Bezug
  • Allgemeines
    • Medien- und Kommunikationswissenschaften, Medienkulturwissenschaft, Kommunikationsdesign
      • Computerunterstützte Kommunikation
        • Arten der Computerunterstützten Kommunikation
          • Online-Kommunikation
BK-Notation
05.38 Neue elektronische Medien
DDC-Notation
302.231
ISBN
9781108615211
DOI
10.1017/9781108615211