Information Nightmare : Fake News, Manipulation and Post-Truth Politics in the Digital Age

Bibliographische Detailangaben

Titel
Information Nightmare: Fake News, Manipulation and Post-Truth Politics in the Digital Age
verantwortlich
Filibeli, Tirşe Erbaysal (HerausgeberIn)
Ausgabe
1st, New ed
veröffentlicht
Erscheinungsjahr
2020
Erscheint auch als
Information nightmare: fake news, manipulation and post-truth politics in the digital age, Berlin : Peter Lang, 2020, 206 Seiten
Andere Ausgaben
Information nightmare: fake news, manipulation and post-truth politics in the digital age
Medientyp
E-Book
Datenquelle
K10plus Verbundkatalog
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Zusammenfassung
Today, we live in a post-truth era. Creating alternative realities, and making people believe fake realities become easier. Digital platforms tend to promote dramatic, sensational and emotional content that harms democracy. This book examines different aspects of the matter: rise of populist politics, impact of digital social platforms, engagement-oriented algorithms, spread of disinformation and counter-measures like fact-checking mechanism and developing digital media literacy skills.  "Journalists, academics and civil society groups are increasingly working together to help people confront the confusion caused by the post-truth realities of digital communications, which is no longer the stuff of propaganda from the state, but comes from all sides of the internet. In this information space every fact is challenged by an alternative fact, and all of these different versions of the truth look the same online." – Aidan White
Umfang
1 Online-Ressource (206 Seiten)
Sprache
Englisch
Schlagworte
RVK-Notation
  • Allgemeines
    • Medien- und Kommunikationswissenschaften, Medienkulturwissenschaft, Kommunikationsdesign
      • Publizistische Beeinflussung
        • Allgemeines
  • Allgemeines
    • Medien- und Kommunikationswissenschaften, Medienkulturwissenschaft, Kommunikationsdesign
      • Beziehungen, Ausstrahlungen, Einwirkungen
        • Kommunikation, Medien und Öffentliche Meinung
  • Soziologie
    • Spezielle Soziologien
      • Soziologie der Massenkommunikation und öffentlichen Meinung, Mediensoziologie
        • Allgemeine Theorie der gesellschaftlichen Kommunikation und ihrer Medien; Begriff der Öffentlichkeit; Meinungsbildung, Public Relations
  • Allgemeines
    • Medien- und Kommunikationswissenschaften, Medienkulturwissenschaft, Kommunikationsdesign
      • Beziehungen, Ausstrahlungen, Einwirkungen
        • Kommunikation, Medien und Politik
BK-Notation
05.38 Neue elektronische Medien
05.99 Kommunikationswissenschaft: Sonstiges
DDC-Notation
302.24 ; 300
ISBN
9783631816042