Information Nightmare : Fake News, Manipulation and Post-Truth Politics in the Digital Age
Bibliographische Detailangaben
- Titel
- Information Nightmare: Fake News, Manipulation and Post-Truth Politics in the Digital Age
- verantwortlich
- Ausgabe
- 1st, New ed
- veröffentlicht
- Erscheinungsjahr
- 2020
- Erscheint auch als
- Information nightmare: fake news, manipulation and post-truth politics in the digital age, Berlin : Peter Lang, 2020, 206 Seiten
- Andere Ausgaben
- Information nightmare: fake news, manipulation and post-truth politics in the digital age
- Medientyp
- E-Book
- Datenquelle
- K10plus Verbundkatalog
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- Zusammenfassung
- Today, we live in a post-truth era. Creating alternative realities, and making people believe fake realities become easier. Digital platforms tend to promote dramatic, sensational and emotional content that harms democracy. This book examines different aspects of the matter: rise of populist politics, impact of digital social platforms, engagement-oriented algorithms, spread of disinformation and counter-measures like fact-checking mechanism and developing digital media literacy skills. "Journalists, academics and civil society groups are increasingly working together to help people confront the confusion caused by the post-truth realities of digital communications, which is no longer the stuff of propaganda from the state, but comes from all sides of the internet. In this information space every fact is challenged by an alternative fact, and all of these different versions of the truth look the same online." – Aidan White
- Umfang
- 1 Online-Ressource (206 Seiten)
- Sprache
- Englisch
- Schlagworte
- RVK-Notation
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- Allgemeines
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- Medien- und Kommunikationswissenschaften, Medienkulturwissenschaft, Kommunikationsdesign
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- Publizistische Beeinflussung
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- Allgemeines
- Allgemeines
-
- Medien- und Kommunikationswissenschaften, Medienkulturwissenschaft, Kommunikationsdesign
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- Beziehungen, Ausstrahlungen, Einwirkungen
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- Kommunikation, Medien und Öffentliche Meinung
- Soziologie
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- Spezielle Soziologien
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- Soziologie der Massenkommunikation und öffentlichen Meinung, Mediensoziologie
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- Allgemeine Theorie der gesellschaftlichen Kommunikation und ihrer Medien; Begriff der Öffentlichkeit; Meinungsbildung, Public Relations
- Allgemeines
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- Medien- und Kommunikationswissenschaften, Medienkulturwissenschaft, Kommunikationsdesign
-
- Beziehungen, Ausstrahlungen, Einwirkungen
-
- Kommunikation, Medien und Politik
- BK-Notation
-
05.38 Neue elektronische Medien
05.99 Kommunikationswissenschaft: Sonstiges - DDC-Notation
- 302.24 ; 300
- ISBN
-
9783631816042