Covid-19 in international media : global pandemic perspectives
Bibliographische Detailangaben
- Titel
- Covid-19 in international media global pandemic perspectives
- verantwortlich
- ;
- veröffentlicht
- Erscheinungsjahr
- 2022
- Teil von
- Routledge research in journalism
- Erscheint auch als
- Covid-19 in international media, London ; New York : Routledge, 2021
- Erscheint auch als
- Covid-19 in international media, London : Routledge, 2022, 1 Online-Ressource (xxxi, 267 Seiten)
- Andere Ausgaben
- Covid-19 in international media: global pandemic perspectives
- Medientyp
- Buch
- Datenquelle
- K10plus Verbundkatalog
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Andere Ausgaben
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- Zusammenfassung
- "Covid-19 in International Media: Global Pandemic Responses is one of the first books uniting an international team of scholars to investigate how media address critical social, political, and health issues connected to the 2020-21 COVID-19 outbreak. The book evaluates unique civic challenges, responsibilities, and opportunities for media worldwide, exploring pandemic social norms that media promote or discourage, and how media serve as instruments of social control and resistance, or of cooperation and representation. These chapters raise significant questions about the roles mainstream or citizen journalists or netizens play or ought to play, enlightening audiences successfully about scientific information on COVID-19 in a pandemic that magnifies social inequality and unequal access to health care, challenging popular beliefs about health and disease prevention and the role of government while the entire world pays close attention. This book will be of interest to students and faculty of communication studies and journalism, departments of public health, sociology, and social marketing"--
- Umfang
- xxxi, 267 Seiten; Diagramme
- Sprache
- Englisch
- Schlagworte
- RVK-Notation
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- Allgemeines
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- Medien- und Kommunikationswissenschaften, Medienkulturwissenschaft, Kommunikationsdesign
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- Beziehungen, Ausstrahlungen, Einwirkungen
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- Kommunikation, Medien und Gesellschaft
- Soziologie
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- Sozialwissenschaftliche Theorien und Methoden
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- Kulturelle Ansätze
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- Soziale Normen, Leitbilder, Sanktionen, Institutionen
- Soziologie
-
- Spezielle Soziologien
-
- Soziologie der Massenkommunikation und öffentlichen Meinung, Mediensoziologie
-
- Allgemeine Theorie der gesellschaftlichen Kommunikation und ihrer Medien; Begriff der Öffentlichkeit; Meinungsbildung, Public Relations
- BK-Notation
-
05.39 Massenkommunikation, Massenmedien: Sonstiges
44.06 Medizinsoziologie - DDC-Notation
- 070.102/4614592414
- ISBN
-
9781032020662
9781032020679