Covid-19 in international media : global pandemic perspectives

Bibliographische Detailangaben

Titel
Covid-19 in international media global pandemic perspectives
verantwortlich
Pollock, John C. (HerausgeberIn); Vakoch, Douglas A. (HerausgeberIn)
veröffentlicht
London, New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2022
Erscheinungsjahr
2022
Teil von
Routledge research in journalism
Erscheint auch als
Covid-19 in international media, London ; New York : Routledge, 2021
Erscheint auch als
Covid-19 in international media, London : Routledge, 2022, 1 Online-Ressource (xxxi, 267 Seiten)
Andere Ausgaben
Covid-19 in international media: global pandemic perspectives
Medientyp
Buch
Datenquelle
K10plus Verbundkatalog
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Zusammenfassung
"Covid-19 in International Media: Global Pandemic Responses is one of the first books uniting an international team of scholars to investigate how media address critical social, political, and health issues connected to the 2020-21 COVID-19 outbreak. The book evaluates unique civic challenges, responsibilities, and opportunities for media worldwide, exploring pandemic social norms that media promote or discourage, and how media serve as instruments of social control and resistance, or of cooperation and representation. These chapters raise significant questions about the roles mainstream or citizen journalists or netizens play or ought to play, enlightening audiences successfully about scientific information on COVID-19 in a pandemic that magnifies social inequality and unequal access to health care, challenging popular beliefs about health and disease prevention and the role of government while the entire world pays close attention. This book will be of interest to students and faculty of communication studies and journalism, departments of public health, sociology, and social marketing"--
Umfang
xxxi, 267 Seiten; Diagramme
Sprache
Englisch
Schlagworte
RVK-Notation
  • Allgemeines
    • Medien- und Kommunikationswissenschaften, Medienkulturwissenschaft, Kommunikationsdesign
      • Beziehungen, Ausstrahlungen, Einwirkungen
        • Kommunikation, Medien und Gesellschaft
  • Soziologie
    • Sozialwissenschaftliche Theorien und Methoden
      • Kulturelle Ansätze
        • Soziale Normen, Leitbilder, Sanktionen, Institutionen
  • Soziologie
    • Spezielle Soziologien
      • Soziologie der Massenkommunikation und öffentlichen Meinung, Mediensoziologie
        • Allgemeine Theorie der gesellschaftlichen Kommunikation und ihrer Medien; Begriff der Öffentlichkeit; Meinungsbildung, Public Relations
BK-Notation
05.39 Massenkommunikation, Massenmedien: Sonstiges
44.06 Medizinsoziologie
DDC-Notation
070.102/4614592414
ISBN
9781032020662
9781032020679