Dismantling deficit thinking in academic libraries : theory, reflection, and action

Bibliographische Detailangaben

Titel
Dismantling deficit thinking in academic libraries theory, reflection, and action
verantwortlich
Heinbach, Chelsea (VerfasserIn); Mitola, Rosan (VerfasserIn); Rinto, Erin (VerfasserIn)
veröffentlicht
Sacramento, CA: Library Juice Press, 2021
Erscheinungsjahr
2021
Medientyp
Buch
Datenquelle
British Library Catalogue
Tags
Tag hinzufügen

Zugang

Weitere Informationen sehen Sie, wenn Sie angemeldet sind. Noch keinen Account? Jetzt registrieren.

Zusammenfassung
"Explores the history of deficit thinking in higher education. Discusses pedagogical models that recognize students' prior knowledge and experiences. Provides a series of principles for anti-deficit teaching. Explores practical application of these principles in various academic library environments"--
Umfang
xiii, 145 pages; 21 cm
Sprache
Englisch
Schlagworte
DDC-Notation
027.70973
Bibliografie
Includes bibliographical references and index.
ISBN
9781634000956